Wednesday, 11 January 2017

Stella McCartney debuts Menswear with equestrian style

“The beliefs I was raised with - to respect animals and to be aware of nature, to understand that we share this planet with other creatures - have had a huge impact on me” (Stella McCartney)
“I valori con cui sono cresciuta, rispetto per gli animali e la natura e la consapevolezza che condividiamo la terra con altre creature, hanno un forte impatto su di me” (Stella McCartney)


Dear Horse Lovers,
British designer and animal advocate Stella McCartney decided to prove herself also in men’s fashion and there is reason to believe that she will obtain the same big success! 
A project that is finally a reality. “It’s something we’d been talking about for a long time” said Stella during an interview to Vogue Magazine, “and something I really wanted to do, and I felt like as a brand we were ready to take on that challenge.”
Inside the beautiful and rich Menswear Collection for Spring Summer 2017, nature is everywhere. We can find it in prints and embroideries of flowers and animals. Horses are also protagonists, in an incredible colorful fabric, for a complete equestrian inspired outfit with bomber jacket, shorts or trousers, hat and backpack: a total country look!

Cari Horse Lovers,
La stilista e animalista inglese Stella McCartney ha deciso di buttarsi anche nell’universo della moda maschile e c’è da aspettarsi che otterrà lo stesso grande successo! 
Un progetto pensato da tempo che finalmente vede la luce del sole, quello di introdurre la categoria di moda maschile. “Ne abbiamo parlato tanto” ha dichiarato Stella in un’intervista a Vogue, “ed era qualcosa che avevo davvero intenzione di fare. Ora ho capito che era il momento giusto per raccogliere la sfida.” 
Nella ricca e bella Collezione Uomo Primavera Estate 2017, il richiamo alla natura è evidente. Si ritrova in stampe e ricami di fiori e animali. E anche i cavalli sono protagonisti di questa collezione che ritroviamo in un colorato tessuto che da vita ad un intero completo in perfetto stile equestre formato da bomber, short o pantaloni, cappello e zaino, per un look total country! 





Stella McCartney’s love for nature is well known in fashion’s world and her commitment to create cruelty free collections can be found also in this line.
“I am very enthusiastic, especially about the non-leather sneakers” said Stella, “they are, of course, a sustainably sourced vegan material, and the shoes have turned out so beautifully. I don’t find that an emphasis on sustainability is evident in men’s fashion, so it was crucial to me to include that in my collection and bring that part of me into the realm of men’s fashion.”

L’amore per la natura in generale di Stella McCartney è cosa nota nel mondo della moda e il suo impegno per portare sul mercato linee fashion cruelty free si ritrova anche in questa collezione. 
“Sono davvero entusiasta della linea, ed in particolare delle scarpe in ecopelle” ha detto Stella, “sono state create con materiali ecosostenibili e il risultato è eccellente. Penso che non ci sia enfasi sul concetto di ecosostenibilità nel mondo della moda maschile, quindi era fondamentale per me che fosse evidente nella mia collezione, portando questa parte di me nel mondo della moda uomo.”

Stella McCartney’s video Can sustainable fashion be beautiful?

So what do you Horse Lovers think about this news, can fashion be sustainable and beautiful at the same time?
E allora cosa ne pensate di questa novità Horse Lovers, può la moda essere sostenibile e bella allo stesso tempo?

TaC

No comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...