Friday 3 August 2018

Le Borse di Elisa: quality of Italian craftsmanship, 100% vegan

“Fashion is above all an art of change” (John Galliano)

“La moda è prima di tutto l’arte del cambiamento” (John Galliano)



My dear Horse Lovers,
Fashion is pure art: it tells stories, passions and becomes the bearer of messages of change, from catwalks to everyday life. From this standpoint, Stella Mc Cartney has always distinguished herself for being a revolutionary stylist, a horse lover and, more generally, an animal lover. She is credited with having introduced the concept of "cruelty-free fashion", embraced by several other stylists over the years.

This time around, it was Italy who told a new story of animal-free fashion and quality craftsmanship, something that has always distinguished our nation. I'm talking about BE Le Borse di Elisa, animal-free, 100% made-in-Italy shoulder bags, purses and backpacks for him and her, all made of vegetable fibres. The collections of Le Borse di Elisa have made vegan leather the core of their uniqueness: the softness, texture and flexibility of these bags has nothing to envy to real leather, thus offering a valuable alternative to all those who are looking for vegan options also when it comes to fashion.

Miei cari Horse Lovers,
la moda per me è arte pura: racconta storie, passioni e si fa portatrice di messaggi di cambiamento, dalle passerelle alla vita di tutti i giorni. Da questo punto di vista Stella Mc Cartney si è sempre distinta come grande stilista rivoluzionaria, amante dei cavalli e, più in generale, degli animali. A lei va il merito di aver introdotto il concetto di “moda cruelty-free”, alla quale hanno poi aderito, negli anni, diversi altri stilisti. 

Questa volta tocca all’Italia a raccontare una nuova storia fatta di moda animal-free e dell’artigianato di grande qualità che da sempre contraddistingue la nostra nazione. Sto parlando di BE Le Borse di Elisa, con le sue deliziose tracolline, pochette e zaini per lui e per lei, il tutto realizzato con sole fibre vegetali, 100% made in Italy e animal-free. Le collezioni di Le Borse di Elisa hanno fatto del vegan leather il centro della loro raffinata unicità: la morbidezza, la consistenza e la duttilità di queste borse non ha nulla da invidiare alla vera pelle, offrendo così un’alternativa di pregio a chi ricerca opzioni vegane non soltanto in fatto di alimentazione, ma anche quando si tratta di moda.




Behind "Le Borse di Elisa" is the story of a family, a beautiful bond between a mother and her daughter. The name of the brand refers to Elisa, a great fashion enthusiast who started this extraordinary entrepreneurial adventure: animal-free bags, colourful and original collections and a lot of passion for Italian craftsmanship. Then there is Alessia Beltramini who, in addition to having inherited the same enthusiasm, decided to support her mother as a designer and social media manager.

Dietro Le Borse di Elisa c’è la storia di una famiglia, un bellissimo legame fra una madre e sua figlia. Il nome del marchio rimanda a Elisa, grande appassionata di moda che ha dato il via a questa straordinaria avventura imprenditoriale: borse animal-free, collezioni colorate e originali e tanta passione per l’artigianato italiano. Accanto a lei c’è Alessia Beltramini che, oltre ad aver ereditato lo stesso entusiasmo, ha deciso di affiancare la madre come designer e social media manager.



A 100% Italian family-run company, led by two women with a great passion for craftsmanship and fashion. When I learned that, among other things, Alessia is a passionate horse rider too... well, I realized it couldn’t be a coincidence! The final result you can see in the picture: a beautiful and soft white shoulder bag, adjustable in three positions and finished down to the smallest details. It's official: after this purchase I'm finally ready for summer!

Un’azienda 100% italiana a conduzione familiare, capitanata da due donne con una grande passione per l’artigianato e la moda. Quando ho saputo che fra le altre cose Alessia, da bambina, andava anche a cavallo… beh, la loro scoperta mi è sembrata ancor meno casuale! Il risultato finale lo vedete in foto: una splendida e morbida tracollina bianca, regolabile in tre posizioni e rifinita fin nei minimi dettagli. È ufficiale: dopo questo acquisto sono finalmente pronta per l’estate!





And you, my dear Horse Lovers? Which colour will you give to your holidays?

E voi, miei cari Horse Lovers? Quale colore darete alla vostra vacanza?

TaC

Photo credits: Paolo Chiodini | Studio phototecnica | Brusaporto


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...